Home Nieuws Augsutus 2010 13 Augustus 2010

Nieuwflits 24 Feb Kuah Langkawi Maleisie


Sinds 3 dagen weer terug in Langkawi na een mooie tijd ( 2 maanden ) in Thailand.

Allereerst willen we graag iets korts zeggen over onze SITE, n.l. dat die weer op internet is te zien, EN...dat de site helemaal moet worden vernieuwd door verouderde software. Zeer jammer, maar het komt er eigenlijk op neer dat we de site UIT de 'lucht' halen als het te duur wordt, we zijn nog in onderhandeling met Joomhla, Jimmy heeft z'n uiterste best gedaan en wil ons blijven helpen om het in een later stadium ZELF te doen, maar, de kosten zijn van doorslag gevend belang voor ons, word vervolgd!

Iedereen blijft natuurlijk wel regelmatig onze verslagen ontvangen!


Zoals we al eerder hadden aangegeven is Phuket met z'n marina's en contractors een compleet uit de hand gelopen
Mafia zooi, werkelijk overal moeten ze geld voor hebben OF regelen het zo dat je in ieder geval MOET betalen.

Zoals jullie intussen wel weten moesten we een nieuwe ketting hebben, maar EERST geld. We hebben onze Jordan serie droque, een sleepanker met 147 parachutjes en 110 M lijn met 5 M ketting kunnen verkopen. Daar hebben wij hier niets aan, maar konden nu dus wel 70 m Dinn766 10mm G43 (G43 is hoge breeksterkte) aanschaffen.
Deze moest worden bezorgd in een jachthaven, maar...we mochten nergens binnen komen om die ketting op te halen...'alles vol ' was het antwoord, zelfs met de dingy naar een marina varen kost...15 Euro! ( hoorden we van een bekende zeiler).
Dus, laten bezorgen in Yacht Haven, een marine noord van Ao Chalong. Hier mocht echter de goede man de ketting niet afleveren bij een voor ons gunstig pontoon, 'wordt het verkeer geblokkeerd' was het antwoord, minder dan 5 min. werk!!
Maar goed...15 euro voor verplaatsen ketting, 50 m weer terug het pontoon op, jammer doch helaas!

Ankerop gegaan en naar het betreffende pontoon gevaren en afgemeerd bij het fuel dock. Ketting binnen gelierd, Marianne heeft hier de zaken geregeld, vooral voor wat MIJ betreft, en na een uurtje hadden we de zaak binnen.
Nou nog even losmaken en wegvaren, mooi niet ZONDER hulp van een sterke dingy. Stroom was zo sterk dat we niet los kwamen van het pontoon, eind van verhaal is dat we het achterlicht 'kwijt' waren, maar later terug vonden aan z'n snoer net boven het water. Met wat lijm en plakband zit ie er weer op EN brand.

Op de ankerplaats in Yacht Haven hebben we wederom het restaurantje 'papa en mama' bezocht, lieve mensen en heerlijk eten voor 2 euro PP.

Ook ben IK hier naar de kapper geweest, normaal doet Marianne dit, maar voor dat geld NIET!
Een massage op m'n gezicht-nek en schouders-hoofdhuid, niet te geloven, bijna met 'happy ending', maar het was een man, dus, das iets minder, hoewel je erg goed moest kijken, want zijn gezicht was bijna helemaal bedekt.( tegen rondvliegende haartjes).

Ook hebben we samen een echte thaise massage gehad, IK noem het een marteling, alles met de ellebogen en HARD, een stelletje sadisten zijn het, maar wel voor 8 euro....dat 'verzacht' de 'pijn '.

We hebben kans gezien om zoveel mogelijk rustige ankerplaatsen aan te doen, was eigenlijk niet moeilijk, iedereen ligt oftewel in een marina (zeilers) OF ligt bij de zeer bekende eilanden! ( waar b.v. films zijn opgenomen, vooral Chinezen en Russen). De rest zijn charter boten, ontelbaar en ALTIJD catamaran's.

We hebben deze kant intussen wel gehad, genoeg is genoeg. Contact met andere zeilers is nagenoeg onmogelijk, iedereen is op zichzelf...OF heeft vrienden-familie-kinderen aan boord OF zijn solozeilers etc. Als je iemand groet kijken ze je net aan of je van een andere planeet komt, NIKS VOOR ONS en ERG teleurstellend!

Nou even het minder 'goede' nieuws, n.l. aangaande de ankerlier. 2 dagen na ophalen nieuwe ketting, stopte de ankerlier abrupt. Hij werkte de laatste maanden al langzamer, maar....hij werkte!
NU doet die k.t lier niks meer. Advies gevraagd aan bevriende zeilers, alles geprobeerd, relais eraf, doorgemeten, schoongemaakt, nieuwe accukabel, overbruging gemaakt, nieuwe (we hadden éen reserve relais voor ophalen) geplaatst...GEEN resultaat, WEL KLIK na indrukken afstand bediening, maar er gebeurd niks, grrrr!
NU denken we dat het advies van Niels misschien meer in de buurt komt, n.l. KOOLBORSTELS!
maar dat kunnen we pas doen in Pangkor marina. Hier kunnen we de lier er niet vanaf halen omdat de achterkant, (die moet er dus af) tegen de kaapstander aan staat.
Nu moet ik het met de hand doen en een hendel gebruiken, elke volledige slag is 25 cm....dus 35 m is...140 slagen, oftewel een half uur ploeteren, ja ja, ik hoor het al...'blijf je in conditie' en DAT klopt!

Overigens is OOK onze autopilot gestopt, geen olie-dus lucht-dus bekijk het maar. Er zit een lek dat steeds groter wordt en dus zijn we nu TE laat geweest. Hebben de zaak ontlucht, maar zonder resultaat. Hebben het gisteren zeeeeer uitgebreid nog eens gedaan, maar kunnen dat pas overmorgen uittesten als we richting PANGKOR gaan.
Daar moeten we een lek bij de motor laten maken (slang) -EN de ankerlier-en misschien de autopilot.

ALS de autopilot kaduuk is gaan we NIET naar de Anambas eilanden en dat geldt tevens voor de ankerlier, dus....wordt vervolgt!

Je ziet maar, het is niet ALLEMAAL fun, we worden er wel een beetje simpel van, maar ja...zoals jullie op de bank VOOR de tv altijd zeggen, 'het hoort er allemaal bij', en DAAR hebben jullie wijsneuzen wel gelijk in natuurlijk.

HET IS HET EINDE DAT ONS KROONT, NIET HET GEVECHT.

R.Herrick

 

 
Main Menu