Home Nieuws Wereldreis 2014 Nieuwsflits November Nieuwsflits 3 Nov...weer onderweg

Nieuwsflits 3 Nov...weer onderweg

Geankerd in Texan Bay, Rio Dulce, Guatemala.

Hallo iedereen, hier weer een nieuwe update van de laatste weken.

Aangezien onze nieuwe laptop een elleboogje heeft gehad en het scherm
voor een derde een grote zwarte inktvlek heeft, weet ik niet of
het bericht goed leesbaar is, heel erg vervelend, maar het is
niet anders.

Vanmorgen vertrokken naar het 10 mijl verderop gelegen TEXAN bay.
Na 5 maanden in de Catamaran marina te hebben gelegen, eindelijk weer
naar een ankerplaats, maar eerst even een samenvatting van onze "binnenlandse'
reizen.

Een paar weken geleden zijn we naar de grootste MAYA cultuur geweest in TIKAL.
TIKAL heeft de grootste verzameling tempels etc. uit de MAYA cultuur in midden Amerika, en is gelegen in een groot natuurpark waar zelfs Jaguars zitten.
Het was een ongelooflijke ervaring, waar we vele foto's hebben gemaakt, die intussen door Jimmy op de site zijn gezet.
Op de terugreis zijn we nog 2 dagen in FLORES geweest, eveneens een mooi 'stadje' aan het water, waar we voor 15 euro per nacht een eenvoudige kamer hadden, samen met Margret en Niels van de UNWIND.
We hadden het voor geen goud willen missen!

Afgelopen vrijdag zijn we met een busje naar de vlieger feesten geweest, het was ook Haloween, dus een feestdag voor Guatemala.
Volgens vele 'kenners' moet je dat niet missen, maar dan moet je gvd wel een goed busje én goeie begeleiding hebben.
Busje was k.t, slechte vering en weinig beenruimte. 10 uur heen, ba ba ba en nog eens ba! Begeleiding was zwaar k.t, 3 kapiteins op één
schip die de hele zaak wonderbaarlijk in het honderd lieten lopen. Wel hebben we een sessie gehad van een NAVAL MAYA, die voor ieder van ons ( 21 pers.)een horoscoop haden gemaakt. Mijn MAYA naam is E, ik ben een man van de zee en de Meren, een Don Juan ( alles behalve)en nog meer kwaliteiten die ik hier niet ga vernoemen. Wel moest ik leren om NEE te zeggen, dat ben ik nu aan het oefenen bij Marianne. Alles gebeurde op 2000m hoogte bij een open haardvuur. Een zeer bijzondere ervaring, we werden allemaal persoonlijk uitgenodigd om een wens te doen en kaarsen in het vuur te gooien, ik samen met Niels, die de zelfde MAYA naam had.
Daarna naar een prachtige natuurlijke omgeving, waar we een kamer hadden. Omdat alles in tijd was opgeschoven, was er geen diner meer en waren wij blij daar niet voor te hebben betaald, sorry foutje, Ton zou zeggen...rién na va pluis, de poen is niet meer van U!
De andere dag naar de vliegers toe, een heel druk en mooi spectakel met vele mooie vliegers, waar we vele foto's hebben gemaakt.
S'middags om 3 uur weer terug, en na 8 uur weer in Frontieras, Rio Dulce. Eindconclusie, ondanks de reis en begeleiding, hadden we het niet willen missen. Samen met Niels en Margret hebben we toch veel gelachen en zijn we een mooie ervaring rijker.

Ook hebben we een voorlopig einde kunnen maken aan het teakdek project, ik ben klaargekomen OP ( sorry) met het teakdek, en heb er dus een STAANDE ovatie van overgehouden!

Nu staat de komende dagen alles in het teken van vertrek, morgen weer iets verder naar beneden en zeekoeien bekijken. Overmorgen 5 nov. gaan we me de Unwind naar een klein restaurantje om de verjaardag van Marianne vieren. Vrijdag uitklaren en vermoedelijk naar BELIZE, waar we een paar dagen achter de vele mooie eilandjes gaan ankeren. Daarna naar de Bay eilanden van Honduras en daarna naar Providencia, Colombia. Maar.....niet té ver vooruit lopen, alles mag en NIETS MOET.
Vele nieuwe foto's staan weer op de site, bedankt Jimmy, onze rots in de branding!
We wensen iedereen 10 keer hetzelfde toe wat jullie ons wensen, dus.....ben voorzichtig!

Jalouzie drukt het verlangen uit, zich met de benijde te meten en is als zodanig een compliment.