23 Juli Culatra
zzaterdag 23 juli 2011, Culatra
Reparatie dagen en frustraties.
Hoewel we hier op een prachtige rivier liggen met fantastische weer hebben we even een 'klein'dipje. We zijn n.l. constant bezig met repareren en/ of het organiseren hiervan.
Tevens kunnen we tot nu toe geen water tanken ondanks de zeeeer vele én goede tips van de fam. Simon en Nel Roos. Volgende week komt er een neefje met vrouw en kind een weekje logeren en dan moeten we natuurlijk wel genoeg ( drink) water hebben. Nu dachten wij dat dat niet zo moeilijk zou zijn, je vaart gewoon naar een haventje en tankt, simpel.
Maar bij dat "haventje blijken we niet te kunnen komen vanwege de ondiepte. Dus….met het bijbootje ernaar toe, 3 km. Dit kan volgens ons alleen rond hoogwater, dus…s, morgens erop af. Daar aangekomen aan de havenmeester ( of zo iets) gevraagd of dat kon en….het kon NIET. Bij het kleine vissers haventje hebben ze geen drinkwater dus, pech gehad. Op de terugweg, alles binnen één uur vanwege de diepte, liep de Meerkuren ( motortje) op en klein rotsje ( het bleek ook het enige rotsje te zijn) en brak de breek pen. Daar is ie natuurlijk ook voor gemaakt, maar toch, 1 uur terug roeien. Maakt allemaal niets uit, hoort er allemaal bij, goed voor de conditie. Toen ik samen met mijn chef monteur de breek pen had vervangen, gingen we naar het dorpje op Culatra, ha, dat had je gedacht, Meerkuren dacht voor de 322 keer, zoek het maar lekker uit, veeel te warm en stopte ermee. En neen, ik heb ze niet gekieteld maar voor rot gescholden en er bijna mijn roeispaan op gebroken. Ik houdt niet van mishandeling, en zeker niet van het 'vrouwelijk geslacht' maar ik had het helemaal gehad met die k.t motor ( of komt dat té negatief over).
Want dan kan ik er nog het volgende van maken, n.l. Als ze echt had geleefd, had ik ze verzopen, zo, die zit! Na 1.5 uur sleutelen samen met het vrouwtje, die me wederom behoede voor ernstige fouten zoals het overhouden van méér onderdelen dan ik DACHT te hebben losgemaakt , die trut weer in elkaar gezet. Ja, ze is loops, maar voor hoelang?
Hierna wilde Marianne even kijken hoe diep we hier lagen, en ja, je raad het al, niks werkte, heel de navigatie zit op z,n kont. Via Simon kwam ik erachter dat er een black box inzit, ik maar denken dat je die alleen in vliegtuigen tegenkomt. Volgens Simon zit er ook een zekering in…hij had gelijk, die was kapot. Simpele klus dacht ik, nieuwe zekering erin en…..die sprong kapot, dus…sluiting! Wederom via Simon een telefoon nummer gekregen van iemand uit Albufero, dat is 25 mijl terug, en daar ga ik straks contact mee maken.
Varen we wel daar naar toe en kunnen we gelijk water tanken, dus, probleem, hoezo.
Simon, ik had het nooit voor mogelijk gehouden dat we zo,n, ja bijna innig contact zouden hebben, maar ik ben er zeer blij mee en niet alleen daarvoor, van hieruit hartelijk bedankt voor je inzet!!
O ja, voor de zorgvuldigheid, de generator deed het ook niet meer, óók opgelost, tis maar dat je het weet.
Groetjes vanuit een zonnig én droog Portugal
ps. We zijn zojuist ( maandag)vertrokken naar Albufero, we hebben een afspraak kunnen regelen met een expert op het gebied van electronica om 1900 uur. Als e.e.a. is gemaakt vertrekken we op dinsdag weer naar Culatra.
Konden dit bericht niet eerder verzenden.
< Vorige | Volgende > |
---|